Not known Details About درمان ریزش مو دکتر ویش

Wiki Article

چگونه متوجه می شوید که ریزش موی شما ارثی است یا ناشی از استرس یا بیماری است؟ جان کاهان، متخصص ترمیم مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا، می گوید: ریزش موی ژنتیکی ، که به عنوان طاسی با الگوی ارثی نیز شناخته می شود، تقریباً  از خط رویش مو شروع شده  تا وسط سر ادامه دارد.

ریزش مو می تواند ناراحت کننده باشد و در ابتدا پذیرش آن دشوار است. صحبت با دیگرانی که ریزش مو را تجربه کرده اند ممکن است کمک کننده باشد.

بعد از آنکه موهای خود را شانه زدید، نیازی نیست دوباره آن را تکرار کنید یا روزی چند بار این کار را انجام دهید. زیاده‌روی در برس کردن مو باعث ضعیف شدن فولیکول مو می‌شود که می‌تواند ریزش مو را تشدید می‌کند.

این حالت باعث می شود موهای شما به طور ناگهانی ریزش کند و در نتیجه لکه های کاملاً صاف و گردی به اندازه یک سکه یا بزرگتر روی پوست سر شما ایجاد شود.

اسپرینولاکتون یک داروی هورمونی برای زنان است. اسپرینولاکتون یک داروی مدر و ادرار آور است. از اسپرینولاکتون برای درمان پرمویی زنان (موهای زائو ) و اختلالات هورمونی زنان استفاده می شود.

خود آلوپسی آره آتا معمولاً با کورتیکواستروئیدها، داروهای ضدالتهاب قوی درمان می شود. اینها به عنوان تزریق موضعی، کرم یا قرص استفاده می شوند.

ترکیباتی مانند سیر، پیاز، خردل، پودر فندق سوخته و ترکیباتی ازاین‌دست در طب سنتی برای درمان ریزش ریش و سبیل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بالا بودن هورمون استروژن در دوران بارداری: در دوران بارداری بدن سطوح بالاتری از هورمون استروژن تولید می‌کند که می‌تواند باعث کوچک شدن فولیکول مو، نازکی مو و حتی گاهی ایجاد مناطق طاسی روی سر شود.

درمان سریع ریزش موی هورمونی با استفاده از روش‌های جدید درمانی میسر شده است.

شیمی‌درمانی دلیل مهم دیگر ریزش موی صورت آقایان است. آلوپسی ناشی از شیمی‌درمانی در آقایان که می‌تواند موجب ریزش موی مردان شود، ممکن است در صورت و روی ریش‌ها اثر بگذارد.

این می تواند با سایر شرایط سلامت روان مانند اختلال وسواس فکری، افسردگی یا اضطراب مرتبط باشد. این عارضه باعث می‌شود که مو‌هایتان را بکنید که منجر به ریزش مو می‌شود.

در بعضی خانم ها این موضوع اتفاق می افتد و درمان ریزش موی سکه ای در بعضی دیگر این طور نیست که در اینجا در کنار عوامل دیگر بحث ژنتیک هم می تواند مطرح شود. داروهایی هست که در این مقطع می تواند اثر هورمون مردانه را کم کند.

مصرف بیشتر سبزیجات، گوشت بدون چربی، غلات کامل، مصرف ویتامین‌ها و ماهی می‌تواند به کاهش تأثیرات منفی مشکلات پوستی و ریزش ریش کمک کند.

روش‌های مراقبتی از موها تأثیر به سزایی در جلوگیری و پیشگیری از ریزش موهای سر، صورت و بدن دارد. داشتن روتین‌های روزانه مراقبت از پوست و مو با استفاده از مواد مصرفی مناسب و سازگار با پوست و مو و به کمک ترکیبات مغذی متفاوت می‌تواند مانع از ریزش موها شود.

Report this wiki page